W dniu wczorajszym nasza jedna z naszych spółek – realizując strategię rozwoju i kierując się harmonogramem wejścia na rynek publiczny – podjęła decyzję o wdrożeniu programu niepublicznej emisji akcji. Zgodnie z przekazanymi nam informacjami oferta skierowana do inwestorów prywatnych obejmuje emisję ok. 250.000 akcji serii F, z której spółka pozyska do 500.000 zł. Z uwagi na wczesną fazę rozwoju biznesu Vabun S.A. zaoferował atrakcyjne dyskonto w stosunku do planowanej ceny emisyjnej poprzedzającej debiut giełdowy.
Vabun, czyli złoty jastrząb jest symbolem świtu, dopływu nowej energii i odrodzenia, co idealnie odzwierciedla rozpoczęcie nowego etapu w życiu. Firma Vabun S.A. rozpoczęła działalność operacyjną z końcem II kwartału 2015 roku. Do dzisiaj wprowadzono do sieci dystrybucyjnej już 3 linie produktów – perfum i perfumowanych żeli pod prysznic dla mężczyzn. Mimo znacznych nakładów inwestycyjnych, przez zaledwie sześć miesięcy, już w pierwszym roku działalności, na koniec 2015 roku udało się wypracować dodatni wynik finansowy. Wszystkie dostępne perfumy marki Vabun stworzone są dla mężczyzn, którzy pragną wyróżnić się z tłumu. Cechuje je najwyższa jakość wykonania, dbałość o szczegóły, estetyka wykonania oraz trwałość. Z kolei perfumowane żele pod prysznic, dzięki wykorzystaniu najwyższej jakości półproduktów odznaczają się wyjątkową trwałością zapachu i przyjemnym odczuciem długotrwałej świeżości.
W dniu 6 października 2015 roku podpisała umowę handlową z firmą Błysk Sp. z o.o. – właścicielem marki Drogerie Polskie. Umowa reguluje brzegowe warunki w zakresie współpracy handlowej, tj. zasad promocji i sprzedaży wyrobów perfumeryjnych oraz kosmetyków wyprodukowanych lub dostarczonych przez Vabun. Umowa stanowi bezpośrednie wsparcie handlowe w dystrybucji wymienionych produktów. Drogerie Polskie to najszybciej rozwijająca się ogólnopolska sieć drogeryjna w Polsce. Głównym celem jest zintegrowanie pod jednym szyldem niezależnego rynku drogeryjnego i stworzenie czołowej polskiej sieci drogeryjnej. Drogerie Polskie obecne są na rynku od czterech lat. W tym czasie udało się zbudować sieć ponad 300 sklepów drogeryjnych, a przede wszystkim stworzyć rozpoznawalną markę wśród klientów. Celem właścicieli marki jest zbudowanie do końca 2015 roku sieci liczącej co najmniej 500 sklepów.
5 listopada 2015 roku Vabun S.A. podpisała list intencyjny z podmiotem włoskim działającym w dziedzinie sprzedaży kosmetyków i perfum. Zgodnie z postanowienia parafowanej umowy Vabun udzieli wyłączności na dystrybucję produkowanych kosmetyków na terytorium Włoch firmom reprezentowanym przez pana Antonio La Ganga oraz pana Alberto Sabbatini. Przedsiębiorstwa te będą prowadzić dystrybucję kosmetyków Vabun na terytorium Włoch wraz z pełną obsługą operacyjną i logistyczną. Vabun zobowiązał się dołożyć wszelkich starań aby wykluczyć możliwość sprzedaży na wskazanym terenie produktów Vabun przez inne podmioty.
Celem niepublicznej emisji akcji jest pozyskanie kapiłu na dalszy intensywny rozwój, który przeznaczony będzie w szczególności na: (a) rozwinięcie sieci dystrybucyjnej na rynku polskim oraz (b) sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych, gdzie produkt jest już obecny (Włochy, Czechy, Niemcy). W planach jest także (c) opracowanie i wprowadzenie 4-tej linii perfum i perfumowanych żeli dla mężczyzn oraz 1-szej linii perfum dla kobiet. Spółka przygotowuje się do opracowania i przeprowadzenia (d) projektów unijnych w ramach nowej perspektywy (innowacje oraz B+R) oraz (e) uczestniczenia w targach w kraju i za granicą. Dodatkowo nie wykluczone, że jesienią 2016 roku (f) wprowadzona zostanie seria produktów dla klienta masowego (z tzw. niższej półki) sygnowana znakiem Vabun lub RM.
Debiut spółki na alternatywnym rynku giełdowym NewConnect planowany jest na I kwartał 2017 roku. Najprawdopodobniej poprzedzi go oferta prywatna lub publiczna. W grę wchodzi także skierowanie oferty do inwestora branżowego.
MBF Group S.A. posiada łącznie ze spółką zależną MBF Inwestycje Kapitałowe Sp. z o.o. 1.490.000 (jeden milion czterysta dziewięćdziesiąt tysięcy) akcji zwykłych na okaziciela, co stanowi 33,11% w kapitale zakładowym oraz 19,84% głosów w zgromadzeniu akcjonariuszy. Spółka nie wyklucza zwiększenia zaangażowania, również poprzez swoje spółki zależne.